Weekend op cloud 9 en mana island - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Kim en Kim Graaf/VDM - WaarBenJij.nu Weekend op cloud 9 en mana island - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Kim en Kim Graaf/VDM - WaarBenJij.nu

Weekend op cloud 9 en mana island

Door: Kim en kim

Blijf op de hoogte en volg Kim en Kim

20 Juli 2015 | Fiji, Fiji Islands

Weekend op cloud 9 en mana island.

Sochtends om 07:30 verzamelden we bij de post office met een aantal andere vrijwilligers die uit Lautoka kwamen. We werden met de bus naar de haven gebracht, waar we verzamelden met de vrijwilligers uit Nadi. Om 08:30 ging onze boot naar cloud 9 (dit is een drijvende lounge bar van 2 verdiepingen midden op de oceaan, waar altijd volop zon is), dit duurde een uur. Toen we aankwamen wisten we niet wat we zagen. Het water was zo blauw dat we de bodem van de zee zelfs konden zien, het leek op een zwembad, zoooooo blauw. Ook konden we alle vissen zien (best eng)! Bij onze middag op cloud 9 zaten 2 drankjes en een pizza. Alles was een beetje warrig maar we hebben gekregen waar we om vroegen haha! We kwamen als een van de eersten aan op cloud 9 dus hadden een perfecte plek helemaal op de top midden in de zon! Dit is ook goed aan onze huidskleur te zien (niggers). Vdm heeft haar leven op het spel gezet en is van cloud 9 af gesprongen met 3 anderen, midden in de oceaan. Dg was te bang en scheet al in de broek toen ze eraan dacht. Om 3uur ging onze boot naar mana island, onze host mom had voor dat we gingen ons nog gevraagd: 'waar verblijven jullie? De lagoon is te vies om te blijven'. Aangekomen op mana, en jawel, de lagoon. We kwamen aan en moesten op bankjes in het zand gaan zitten, daar moest je ook eten... Toen liepen we naar achter, naar de plek waar we moesten slapen, we kwamen in de bushbush van Afrika terecht, met containers waar we moesten slapen, geen elektrisch en mensen die binnen rookten. Toen bleek dat de groep van 11 opgesplitst werd, Dg en vdm moesten met 2 vreemden op een kamer. We voelden ons onveilig en schreeuwden al meteen; dit gaan wij niet doen! We hebben besloten om te overnachten in het resort waar we naar 2 weken eindelijk een warme douche konden nemen. En zonder kakkerlakken, muizen, kikkers en gekko's op de kamer konden slapen. Ook hebben we heeeeerlijk gegeten, van het zwembad gebruik gemaakt, cocktails gedronken en hadden we een Prive strand.

Toen we na onze dag terug liepen naar de boot, waar we de anderen weer tegen kwamen hoorden we een aantal vreselijke verhalen.
1) Het eten was vreselijk en zat onder het zand
2) De douche was ijskoud
3) Bij hun stuk strand lag allemaal glas en alles was vervuild
4) (het aller ergste, laten we eerlijk zijn, kan als schrokkend worden ervaren (alleen +18 lezers)) midden in de nacht kwam er een local man binnen, hij ging op elk bed zitten (1 van de meisjes die wakker was dacht eerst dat die zijn eigen bed niet kon vinden), maar toen die tegenover haar kwam zitten, zichzelf bevredigde en zijn hand onder haar deken deed wist ze niet wat haar overkwam. Ze begon keihard te schreeuwen waardoor iedereen wakker werd en de man weg rende.

Wij waren ZOOOOO blij dat we in het resort sliepen, dit was elke extra euro waard. We hebben de onveiligheid goed aangevoeld. Als we dit hadden meegemaakt hadden we de aankomende 2 weken waarschijnlijk niet meer kunnen slapen. Voor volgend weekend gaan we dan ook onze backpackershut omboeken naar een 2 persoons kamer en genieten van ons weekend.

Verder was het stuk eiland bij het resort goed onderhouden en hebben wij genoten! Heerlijk vakantie gevoel gehad in het weekend.

Xxxx de schijters maar slimme Kim en Kim

• 20 Juli 2015 - 10:08

Herma Hartman:

Dag Kim en Kim,

Wat een avonturen maken jullie mee, dit nemen ze jullie nooit meer af al die ervaringen.
    Heel verstandig om je eigen gevoel te volgen waardoor je tenminste geen al te enge mee maakt.
    Ga zo door.

Groetjes,

Herma Hartman (moeder van Judith)

• 20 Juli 2015 - 14:46

Karin :

Tjeeeee meiden wat goed dat jullie op je gevoel zijn afgegaan!!
    Ik was ook blij te horen dat jullie weer veilig bij het gastgezin waren!
    Ff goede check bij jullie gastmoeder voor een volgende weekendtrip.
    Gelukkig hebben jullie goed kunnen slapen en een keer warm douchen is ook best fijn. Zo zie je maar weer hoe veel luxe wij hebben :-).
    Liefs van ons!

• 20 Juli 2015 - 17:17

Judith:

Jeetje meiden, wat een verhaal......
    En inderdaad, zo zie je maar dat je gevoel je nooit in de steek laat! Goed op blijven vertrouwen dus en goed (en slim ;-)) blijven nadenken!
    Wat een verhalen hebben jullie nu al om straks te vertellen......
    Geniet ervan!!

Liefs Judith

• 22 Juli 2015 - 23:39

Ine:

Samen sterk inderdaad slim van jullie heel goed vertrouw op jezelf en elkaar.
    Buitenlandse avonturen... stoere verstandige meiden...
    Lieve groeten kanjers Xx

• 23 Juli 2015 - 00:15

Ellis:

Top gereageerd op de situatie dames, altijd je gevoel volgen!